SEO E-commerce: zasady skutecznej sprzedaży

Popularność handlu internetowego ciągle rośnie. Klienci cenią sobie wygodę, a zdalne zakupy już od dawna nie są obarczone żadnym ryzykiem. Bezpieczeństwo przy transakcji, możliwość zwrotu towaru, brak konieczności wychodzenia z domu i stania w długich kolejkach do kasy, a przede wszystkim czas jaki można zaoszczędzić kupując on-line – to wszystko przemawia na korzyść takich zakupów. Reklama sklepu internetowego kusi promocjami, gratisami, darmową dostawą, czy szybkim czasem wysyłki, ale to nie wszystko co można zrobić aby przyciągnąć do siebie szerokie grono odbiorców. Handel w sieci rządzi się nieco innymi prawami niż sprzedaż stacjonarna, której podstawowym zapalnikiem jest rzeczywiście reklama.

Kobieta przy komputerze

Sklepu internetowego nie można jednak opierać na jednym tylko mechanizmie, konieczne są wszechstronne działania na wielu polach. Najważniejsze jest oczywiście pozycjonowanie sklepu, ale wokół tego zagadnienia pojawia się jeszcze wiele różnorodnych technik i metod, które można wykorzystać.

Od czego zacząć?

Pozycjonowanie sklepów internetowych to powszechnie wykorzystywany sposób na zwiększenie wyników sprzedaży. W związku z tym jest również bardzo konkurencyjny. Aby był skuteczny trzeba się o to postarać. Analizę słów kluczowych umożliwiają narzędzia dostępne dla każdego użytkownika konta Google. Jest to czasochłonne zajęcie, ale przyniesie wymierne korzyści, o ile włoży się w nie wystarczająco dużo wysiłku i zaangażowania. Wiele stron posiada ogromny potencjał, którego nie wykorzystuje, a przez to naraża się na zaniżone obroty.
Pozycjonowanie sklepów opiera się przede wszystkim na dostępnym w nich asortymencie. Klient poszukując konkretnego produktu wpisuje jego nazwę w wyszukiwarkę, a ta z kolei kieruje go na odpowiednie strony, gdzie taka fraza się znalazła. Dlatego tak istotne jest dobre opracowanie drzewka kategorii. Jeżeli będzie zoptymalizowane pod kątem seo, gwarantuje większy ruch na stronie, a co za tym idzie skuteczną sprzedaż i wysokie zyski. Kategorie i podkategorie powinny być skonstruowane w sposób odpowiadający najczęstszym zapytaniom wyszukiwarek. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu szczegółowego, precyzyjnego i odpowiednio dobranego nazewnictwa, a także opracowaniu unikatowych opisów kategorii i produktów. Pozycjonowanie sklepu internetowego to podstawa, od której będą wywodzić się dalsze działania promocyjne.

Skuteczna sprzedaż w sieci

Wielu małych i większych przedsiębiorców głowi się nad sposobami, które pozwolą im efektywnie sprzedawać swoje produkty i usługi. Świat zmienia się bardzo szybko, a wraz z tymi przemianami pojawiają się nowe trendy, za którymi warto podążać, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców. Pozycjonowanie sklepów internetowych służy głównie pod roboty wyszukiwarek, a przecież sprzedający chcą trafiać przede wszystkim do ludzi. Dlatego marketing powinien odbywać się na wielu płaszczyznach. Najlepiej tam, gdzie potencjalnie zainteresowanych klientów jest wielu.
Typowa reklama często odstrasza i budzi irytację. Dlatego kampanię trzeba przeprowadzać w sposób umiejętny, wykorzystując do tego celu dostępne platformy, portale społecznościowe, media, blogi i fora tematyczne. Innymi słowy – wszystkie miejsca, które gromadzą ludzi, pozwalają na swobodny i spontaniczny przepływ informacji oraz dyskusję.
Marketing szeptany to nienachlany i naturalny sposób reklamowania swojego przedsiębiorstwa. Pozycjonowanie sklepu internetowego, reklama, prowadzenie bloga firmowego – odrębnie mogą nie być wystarczające i nie przynosić upragnionych zysków, ale skumulowanie i zintensyfikowanie wszystkich tych działań to podstawa skutecznej i efektywnej sprzedaży.

Zobacz też to:


Mały kotekZa każdym razem kiedy zapominasz dać lajka pod wpisem, gdzieś na świecie ginie mały kotek:

1 Komentarz

  1. Karina

    Ja wystawiam swoje ciuchy na Allegro i bez magicznych metod też się dobrze sprzedają.

Wypowiedz się

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 226