W naszym kraju funkcjonuje aż 20 tysięcy e-sklepów. Jest to wynikiem łatwego dostępu do internetu i prężnie rozwijającej się technologii. Założenie tego rodzaju działalności jest bardzo proste, nie trzeba mieć do tego również dużego budżetu, jak w przypadku sklepu stacjonarnego. Przy zakładaniu e-sklepu ponosimy koszty wykupienia hostingu albo oprogramowania i rejestracji domeny. Przed rozpoczęciem swojej działalności w e-handlu, powinniśmy zastanowić się, w jakiej branży najlepiej będzie założyć sklep internetowy. Samo założenie sklepu internetowego zajmuje dosłownie chwilę. Już po godzinie możemy cieszyć się z własnego e-sklepu, jednak na zysk będziemy musieli poczekać. Zakupu online w Polsce w ciągu ostatnich lat stały się niezwykle popularne, a klienci mają coraz bardziej wygórowane wymagania co do oferujących się w internecie firm. Sprzedawca w e-sklepie powinien być całkowicie świadom potrzeb współczesnych konsumentów. Własny sklep internetowy może być całkowicie samodzielnym przedmiotem albo pełnić funkcję jedynie uzupełnienia tradycyjnej działalności.
Czy warto założyć sklep internetowy?
Najważniejsze powody, dla których warto podjąć się założenia swojego własnego sklepu internetowego.
Niska bariera wyjścia
Posiadanie swojego sklepu internetowego nie jest równoznaczne z koniecznością otwarcia punktu stacjonarnego. Nie musimy wydawać pieniędzy na wynajęcie lokalu z odpowiednią lokalizacją, po czym zamartwiać się czy wystarczy nam pieniędzy na opłacenie go. Nie trzeba także posiadać magazynu, możemy wybrać opcję tak zwaną „dropshipping”, dzięki której producent czy też hurtownik będzie wysyłał obrandowany już przez naszą firmę produkt ze swojej lokalizacji. Jedyne czego potrzebujemy, to platforma sprzedażowa.
Intensywny rozwój e-handlu
Szybkość rozwoju e-handlu jest najważniejszym powodem, dla którego warto założyć swój własny sklep internetowy. W tej chwili przychody ze sprzedaży w internecie oscylują na poziomie 5-6 procent z całkowitej sprzedaży detalicznej. Jeszcze parę lat temu sprzedaż wynosiła tylko 1-2 procent. Przewiduje się, iż wartość polskiego rynku handlowego w internecie wzrośnie w 2020 roku i osiągnie ok. 70 mld. Nie tylko w naszym kraju rośnie sprzedaż internetowa, dzieje się tak na całym świecie. Na czele krajów, w których sprzedaż internetowa jest na bardzo wysokim poziomie, znajduje się Wielka Brytania. Rynek e-commerce w 2015 w tym kraju według szacunków wynosił około 160 mld EUR, w ciągu roku przeciętny Anglik wydał ok. 3600 EUR na zakupy w internecie. Natomiast polski konsument w 2015 r. na zakupy w internecie w ciągu roku, przeznaczył ok. 630 EUR. Branża online rośnie w zaskakującym tempie i nic nie wskazuje na to, iż miałaby zatrzymać swój rozwój.
Oszczędność pieniędzy oraz czasu
Nie musimy płacić rachunków za sklep stacjonarny, unikniemy także innych kosztów związanych z trzymaniem przedmiotów w magazynie. Kolejną zaletą jest to, iż unikniemy spędzania monotonnych 8 godzin pracy w jednym miejscu. Swoje obowiązki, będziemy mogli wykonywać w każdym miejscy, gdziekolwiek się znajdujemy. Potrzebujemy do tego jedynie smartfona czy komputera oraz oczywiście dostępu do internetu.
Możliwość dotarcia do milionów klientów, na całym świecie
Dzięki własnemu sklepowi internetowemu nasz potencjał sprzedażowy nie ogranicza się tylko do jednej lokalizacji, w jakiej się aktualnie znajdujemy. Nasz potencjał natrafi jedynie na bariery w postaci posiadanego budżetu oraz pomysłu, w jaki sposób możemy go rozwijać. Możemy osiągnąć nawet milion użytkowników, którzy miesiąc w miesiąc, będą wchodzić na nasz sklep internetowy. Jedynie musimy wiedzieć, jaką przyjąć strategię sprzedażową.
Większa konkurencja
Konkurencja nie tylko ma zadanie utrudniać nam funkcjonowanie na rynku, ale także będzie pełnić funkcję motywatora. Dzięki niej nasz biznes niezaprzestanie swoich działań będziemy cały czas się rozwijać i starać być lepszym od konkurencyjnych sklepów. Najgorsze jest stanie w miejscu, gdyż może doprowadzić do bankructwa.
Większa widoczność w Google
Jest to bardzo istotny czynnik, który warto wziąć pod uwagę, jeśli dalej zastanawiasz się, czy założyć swój sklep internetowy. Warto jak najszybciej rozpocząć prowadzenie swojego sklepu, aby wyszukiwarka Google nas jak najlepiej spostrzegała. Bardzo dobre wyniki można także uzyskać z zerowego brandu, jednak należy w tym przypadku posiadać odpowiednią strategię content marketingową wraz z odpowiednim SEO (pozycjonowanie stron pod wyszukiwarkę Google).
Lepsza rozpoznawalność marki
Posiadając własny sklep internetowy, jesteśmy w stanie zbudować lepszą rozpoznawalność oraz świadomość naszej marki wśród klientów. Na kanale online większość ludzi spędza wiele swojego czasu, jest on bardzo opiniotwórczy. Właśnie na ten kanał odnotowuje się najwyższe ze wszystkich pozostałych, nakłady marketingowe.
Konkurencja w świecie sklepów internetowych jest bardzo duża, jednak warto otworzyć własny e-sklep, gdyż daje nam to wiele różnych możliwości. Gdy tylko wybierzemy odpowiednią strategię marketingową, mamy szansę na sukces. Jeśli nie wiesz od czego zacząć, udaj się na stronę https://www.idosell.com/pl/shop/ z której dowiesz się krok po kroku, w jaki sposób firma stworzy twój wymarzony sklep internetowy dla twojego biznesu.