Hulajnoga elektryczna Xiaomi Mi Electric Scooter 3 – czy warto ją kupić?

Hulajnoga elektryczna Xiaomi Mi Electric Scooter 3

Hulajnoga elektryczna Xiaomi Mi Electric Scooter 3 to model, który zasługuje na parę słów ode mnie. Starsze pokolenie nie bardzo rozumie ideę hulajnóg elektrycznych. Sceptycy twierdzą, że hulajnogi oduczają chodzenia. Czyżby? W takim razie ile procent ludzi mieszkających w wieżowcach, zamiast wchodzić po schodach, wybiera jazdę windą? Każdy wybiera taką metodę przemieszczania, jaką lubi. Ja, jako miłośnik rowerów elektrycznych, ukłoniłem się w stronę hulajnogi Xiaomi Mi Electric Scooter 3, aby poznać ją trochę bliżej.

Moc silnika w hulajnodze

W Xiaomi Mi Electric Scooter 3 znajduje się silnik o maksymalnej mocy znamionowej 300 Watt. Jest on silniejszy od tradycyjnych rowerów elektrycznych. Te posiadają moc około 250 Watt, choć do poruszania się poza terenami miejskimi, są modele o znacznie silniejszych parametrach. Jak wiadomo, w rowerach elektrycznych nie potrzeba tak dużej mocy silnika, ponieważ jazdę zawdzięczamy głównie pedałowaniu, a napęd elektryczny jest tylko dodatkiem dla pedałującego. Przy pojemności baterii 7650mAh w hulajnodze elektrycznej można przejechać do 30 kilometrów. Parametry mogą się różnić w zależności od wagi kierującego, nawierzchni oraz warunków atmosferycznych. Podane dane są uśrednione, więc jeśli ważysz 90kg, musisz trochę odjąć możliwości napędu.

Tryby jazdy hulajnogi elektrycznej

Hulajnoga Xiaomi Mi Electric Scooter 3 jest dostosowana do najnowszych przepisów, więc nie ma obaw o nieprzyjemności ze stróżami prawa. Pożyteczny tryb pieszy pozwala na bezpieczną jazdę po chodniku z prędkością nie przekraczającą 5km/h. To obecnie jest koniecznością, kiedy chce się jechać wśród pieszych. Oczywiście cały czas jest tryb standardowy, który pozwala osiągnąć prędkość 25km/h. Tryb ten w tej hulajnodze nazywany jest trybem sportowym. Warto pamiętać, że takie prędkości nie są mile widziane, kiedy wymija się pieszych. Warto nie być dzbanem 🙂

Aplikacja do zarządzania hulajnogą

Może to na pierwszy rzut oka wydawać się abstrakcją, ale hulajnogą można zarządzać z aplikacji mobilnej. Jak to? – pewnie pomyślisz. Przecież nie można korzystać ze smartfona podczas jazdy. Zgadza się. Pragnę uspokoić. Aplikacja nie steruje hulajnogą w czasie jazdy. Gdy się przemieszczamy mierzy ona tylko aktualną prędkość, przejechany dystans (czyli dokładnie to, co wskazują liczniki rowerowe) oraz moc, jaka pozostała w baterii.

Konstrukcja hulajnogi

Hulajnoga już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie dobrze wykonanej z dobrze dobranego materiału. Tak jak wygląda, tak własnie działa. Xiaomi wyprodukowało całkiem dobry sprzęt, który nie rozleci się w trakcie jazdy po kilku miesiącach. Tak samo można być bezpiecznym o ogniwa w baterii. Nie są to niewiadomego pochodzenia ryzykowne materiały, o których wiele dziwnych rzeczy się mogło słyszeć. Jeśli chodzi o materiał wykonania hulajnogi, to jest to aluminium klasy lotniczej. Nie ma lipy proszę państwa 🙂

Hulajnoga elektryczna Xiaomi Mi Electric Scooter 3, mimo iż tego gołym okiem nie widać, ma wbudowany hamulec tarczowy z klockami hamulcowymi umieszczonymi w tylnym kole. Hamowanie będzie bardziej efektywne niż w porównaniu z hulajnogami z hamulcami szczękowymi typu v-brake. Co ciekawe, im częściej się hamuje na tej hulajnodze, tym więcej energii można odzyskać. System odzyskiwania energii w hulajnodze to coś, co kierowcy rowerów elektrycznych mogą pozazdrościć.

W czasach mody na hulajnogi oraz ciągłego pośpiechu, warto sobie sprawić taki pojazd. Kosztuje on w granicach 2 tysięcy złotych, więc wychodzi to taniej od roweru. Jeśli mieszkasz w dużym mieście, hulajnoga ta sprawi, że dojedziesz do pracy szybciej, niż samochodem stojącym w korkach. Można powiedzieć, że hulajnoga elektryczna sprawi, że będzie szybciej, zdrowiej i zdecydowanie taniej niż posiadanie smutnego samochodu.



Wpis powstał dzięki współpracy z Ceneo, a każde kliknięcie do okazji wspiera mnie drobną kwotą.


E-booki

Wypowiedz się

Your email address will not be published. Required fields are marked *

687

Szukałeś mnie na Instagramie?