UPC złączyło się z Play, a ja przez nich przeżyłem kalejdoskop absurdów. Z racji zmiany mieszkania potrzebowałem pod nowym adresem podłączyć światłowód. Po przejrzeniu wielu ofert wybór padł na UPC. Zadzwoniłem więc na infolinię sprzedażową UPC i zamówiłem internet światłowodowy. Pierwsze zdziwienie: umowa na maila przyszła mi nie od UPC, a od Play. OK, przecież się połączyli, więc rozumiem. Mogliby chociaż w słuchawce mnie uprzedzić, wszak dużo firm teraz się lubi podszywać.
Parę dni później przyjechał technik z Play, podłączył, dostarczył router Play Box. Wszystko działa, miętuska mu za to. Dalej to już była niezła jazda jak w Monty Pythonie. Przygotuj duże wiadro popcornu. Lub śledzi jeśli lubisz.
Stałem się ofiarą wadliwego systemu
Jako, że temat sprzedażowy zacząłem z UPC, jasne dla mnie było, że żeby regulować faktury musiałem skorzystać z konta “Moje UPC”. To taki ich panel klienta, w którym każdy klient może się zalogować na swoje konto i zarządzać opłatami za comiesięczne faktury i konfigurować usługi. Okazało się, że to nie w UPC mam się logować. Spoko, rozumiem, UPC tylko sprzedało mi usługę, a dalej to wszystko poszło do Play. Więc próbuję na stronie Play poszukać panelu klienta. Problem w tym, że próbując się zarejestrować, system wymagał podania mojego numeru telefonu podanego UPC podczas zawierania umowy. Sęk w tym, że ten sam numer kiedyś miałem w Play (ale później przeniosłem numer do innego operatora) i z tego powodu nie mogłem na ten numer już się zarejestrować, bo konto było zajęte. Bez podania swojego numeru telefonu formularz dalej mnie nie przepuści. Co śmieszne, nie mogłem na konto pod tym numerem telefonu w systemie dopiąć aktualnej usługi internetu. Po prostu się nie da. Nie pytaj dlaczego.
Bezradność infolinii Play / UPC i przerzucanie mnie między konsultantami
Dzwonię więc kolejny raz na infolinię (tego dnia przełączali mnie między działami około sześć razy) i zgłaszam problem. Podaję im swój numer telefonu. Konsultant sprawdza i zmieszanym tonem oznajmia, że pod tym numerem nie istnieję w systemie. Serio?!? Pytam się więc jakim cudem podłączyli mi usługę (zgaduję, że to jeszcze ze zlecenia dawnego UPC było) i skoro mnie nie ma w systemie Play, a internet z Play działa mi prawidłowo, to czy mogę nie płacić za internet. Konsultant, lekko rozbawiony, przyznał rację, że w takiej nietypowej sytuacji na to by wyglądało 🙂 A skoro nie istnieję w systemie, to jakim cudem system pamiętał mój stary numer oznajmiając mnie, że nie mogę założyć konta w Play 24, bo już ktoś istnieje pod takim numerem. Niech mnie ktoś uszczypnie, albo strzeli porządnego kopa w zad.
Nie istnieję w systemie, ponieważ ten numer już istnieje w systemie jako nieistniejąca usługa. Rozumiesz coś z tego?
Konsultant cierpliwie próbował mi pomóc w tej nieprzewidzianej sytuacji. Chciał poprowadzić mnie krok po kroku przez procedurę założenia nowego konta. Nie wspomnę o tym, że podyktował mi zły adres. Okazuje się, że domena play24.pl (nie wchodź pod ten adres!) należy nie do Play i że jest to chytry scam. Spoko, mógł się przejęzyczyć, ale dziwi mnie, że tak duża firma jak operator nie zadbała o przypilnowanie dla siebie tak ważnej domeny.
Koniec końców, mimo wielu rozmów z infolinią i przerzucaniu mnie od jednego konsultanta do drugiego, nadal jestem w czarnej dupie. Nie mogę zarządzać swoimi płatnościami za usługę światłowodu kontem w Play pod numerem, na jaki została zawarta umowa. A formularz rejestracji tego wymaga. Pozostaje mi podziękować za to, że dzięki wadliwemu połączeniu się firm UPC i Play system napotkał problemy, a ja jako niewidzialny klient, mogę za te usługi nie płacić.
Dla Play jestem duchem. Ważne, że internet działa
Dziwi mnie, że IT UPC i Play nie pomyślało o takim scenariuszu, że dany klient o danym numerze telefonu może mieć w obu firmach usługę, przez co po połączeniu się danych obu firm, wyparowałem 😀
Pasjonat pozytywnego stylu życia. Prowadzę bloga od 2012 roku dzieląc się wiedzą i spostrzeżeniami. Ekspercko recenzuję rzeczy i miejsca warte uwagi, które zmieniają życie na lepsze. Poza blogowaniem napisałem kilka e-booków oraz publikacje w prasie drukowanej. Moje treści cytowane są przez duże media, w tym telewizja i portale.
Ja z play mam złe doświadczenie ale z innego powodu. Ciągle znikający zasięg wkurzał w najmniej oczekiwanym momencie.
Możesz zerwać z nimi umowę, jeśli nie poradzili sobie z tak prostym problemem. To ich wina, więc nie musisz płacić za zerwanie umowy.